سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تولد

  1. ولادت امام حسن عسکری علیه السلام را خدمت قلب عالم امکان حضرت حجّةبن الحسن عسکری عجّل الله تعالی فرجه الشریف تبریک عرض می نماییم.


  2. نامه امام حسن عسکری علیه السلام به شیخ بزرگوار ابن بابویه قمی (رحمه الله) که در شهر مقدس قم مدفون است :
  3. « بنام خداوند بخشنده مهربان»
  4. سپاس و ستایش سزاوار خداوندی است که پروردگار جهانیان است، و عاقبت از آن پرهیزکاران، و بهشت مخصوص یکتا پرستان، و دوزخ برای منکرین و منحرفین است و هیچ ستم آشکاری جز بر ستمکاران نیست، و معبودی جز خداوند که نیکوترین آفریننده است نمی باشد، و تحییّت و درود بر بهترین آفریده های او محمّد و اهل بیت پاک او باد.
  5. امّا بعد، تورا سقارش می کنم – که خداوند برای جلب رضایت و خشنودی خود توفیقت دهد، و از نسل تو فرزندان صالح و درستکار قرار دهد – به پیشه کردن کردن تقوی، و برپاداشتن نماز و پرداختن زکات، زیرا نماز از شخصی که زکات نپردازد پذیرفته نمی شود.
  6. و سفارش می کنم تو را به بخشش گناه، و فرو نشاندن خشم، و احسان به خویشاوندان، و همدردی کردن با برادران و تلاش کردن در برآوردن حوائج و خواسته های ایشان در حال سختی و آسانی، و بردباری در هنگام جهل و نادانی، و فهم و آگاهی پیدا کردن در دین، و تأمّل و درنگ کردن در کارها، و هم پیمان شدن با قرآن، و داشتن اخلاق نیکو، و به کارهای نیک فرمان دادن و از کارهای زشت باز داشتن، و از همه زشتی ها خودداری کردن. »